شعرهايم پابرهنه بودند، همسرم كفش‌هاي پاشنه بلند به پاي‌شان كرد.

شعرهايم پابرهنه بودند، همسرم كفش‌هاي پاشنه بلند به پاي‌شان كرد.

مراسم رونمايي از كتاب “شعر با كفش‌هاي پاشنه بلند”، هشتمين اثر ادبي شاعر خوش ذوق مشهدي عصر روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد با حضور گرم و صميمي شعرا، پيش‌كسوتان و مسئولين حوزه فرهنگ و ادب مشهد برگزار گرديد.

اين مراسم ساعت 17:30 با تلاوتي چند از آيات قرآن كريم آغاز شد و در ادامه منيژه درتوميان مدير جلسه و مسئول انجمن شعر جوان ضمن خوشامدگويي به شركت‌كنندگان، جلسه را با شعرخواني چند شاعر آغاز نمود. منيژه رضوان، مهدي آخرتي، خانم بيات مختاري، ايمان مرصعي، استاد ياوري شاعر طنزپرداز مشهدي، شعرايي بودند كه پيش از آغاز مراسم رونمايي كتاب، شعرخواني كردند.

مهمان ويژه‌ اين مراسم جناب آقاي اميني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد در ادامه به ايراد سخن پرداخت و ضمن ابراز خوشحالي از حضور در اين مراسم، آرزو كرد تا در سال 1393 شاهد اتفاقات فرهنگي بيشتري باشيم.

پيش از رونمايي كتاب، منيژه درتوميان با ارائه‌ي مختصري از سوابق ادبي، هنري و علمي مهدي گل‌محمّدي از وي دعوت كرد تا در خصوص كتاب صحبتي داشته باشد و شعري از آن را قرائت كند.

گل‌محمدي در آغاز سخنش گفت: “شعرهايم پابرهنه‌هايي بودند كه به سختي در سنگلاخ‌هاي روزمرگي زندگي مي‌كردند. يك نفر بود كه گذاشت تا آزادانه خيال ببافم، با خيال‌هايم زندگي كنم و آن‌ها را به شعر درآورم. هيچ‌گاه از واژه‌ها خسته نشد و به هيچ كدامشان حساس نبود. وقتي از مهتاب، سحر، سپيده، نسيم، شبنم، باران، بهار و … حرف مي‌زدم و با آن‌ها در شعرهايم قدم مي‌زدم و زير سايه‌‌ي درخت بلوط استراحت مي‌كردم، حساسيت‌هاي زنانه‌اش گريبانم را نگرفت و هيچ‌گاه به دنبال آن‌ها در زندگي عادي‌ام نگشت. او بود كه كفش به پاي شعرهايم كرد و آن‌ها را از پابرهنگي نجات داد و امروز كه شاهد هستيم كفش‌هايي پاشنه‌بلند به پا كرده‌اند و قد كشيده‌اند، همه را مديون بزرگواري‌هايش هستم كه تمامي ندارد. همسرم سركار خانم دكتر حميده خزائي.”

اين سخنان با تشويق حضار همراه بود؛ خصوصا وقتي ديدند كه خانم دكتر خزائي ايستاده در گوشه‌اي از سالن به سخنان همسرش گوش مي‌دهد و اشك شوق مي‌ريزد.

در ادامه مراسم رونمايي كتاب توسط جناب آقاي اميني رئيس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي مشهد، منيژه درتوميان، مهدي آخرتي و شاعر انجام شد و به تمامي حضار كتاب اهداء گرديد.

در پايان مراسم نيز شعرخواني توسط  مهدي آخرتي، نجمه دلدار بهاري، حجه‌الاسلام موسوي، مريم دلدار بهاري، محمد گرامي و خانم غفوريان ادامه داشت كه تمامي شعرا، اشعارشان را به گل‌محمدي تقديم كردند و به اتفاق از تاثير اخلاقي و شخصيتي وي لب به سخن گشودند.

مراسم تا ساعت 19:20 ادامه داشت.

مطالب مرتبط

مشاوره کنید

مشاوره با ما هزینه ندارد، شما می توانید با راه های زیر با ما در ارتباط باشید.

051-38455888 info@golpublish.com
ارسال پیام

میهمان ما باشید

دفتر مرکزی:
مشهد
تلفن:051-38455888 (چهار خط)

تماس با ما